Dzień dobry,
W imieniu mieszkańców miasta Złotoryja zwracam się z uprzejmą prośbą o dokonanie zmian w strukturze zakładki „Ogłoszenia” na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Złotoryi
(https://zlotoryja.bip.info.pl/index,idmp,5,r,r).
Aktualna forma publikowania ogłoszeń – obejmująca m.in. nabory na stanowiska urzędnicze, wykazy lokali mieszkalnych przeznaczonych na sprzedaż, obwieszczenia, ogłoszenia o przetargach, konkursach, konsultacjach społecznych, zawiadomienia o wszczęciu postępowań administracyjnych, jak również informacje o postępowaniach o wartości poniżej 130 tys. zł netto (częściowo publikowane także na platformie Open Nexus) – jest nieuporządkowana i pozbawiona podziału tematycznego.
Taki sposób prezentacji informacji znacząco utrudnia ich odnalezienie przez mieszkańców, a także nie sprzyja przejrzystości działania urzędu oraz zrozumieniu toczących się spraw.
Brak systematyzacji treści może wpływać negatywnie na odbiór działań administracji publicznej i ograniczać dostęp do informacji publicznej w praktycznym wymiarze.
W związku z powyższym wnioskuję o wprowadzenie tematycznego podziału ogłoszeń w zakładce „Ogłoszenia”, poprzez utworzenie odrębnych kategorii, takich jak między innymi:
– Nabory na stanowiska,
– Postępowania administracyjne,
– Obwieszczenia,
– Konsultacje społeczne,
– Konkursy,
– Zamówienia publiczne do 130 tys. - lub korzystanie tylko z Platformy zakupowej Open Nexus ,
– Gospodarka nieruchomościami.
Umożliwi to mieszkańcom łatwiejszy dostęp do aktualnych informacji oraz zwiększy transparentność działań Urzędu Miejskiego w Złotoryi.
Z poważaniem
Agnieszka Djorić
Szanowna Pani Radna. Uprzejmie informuję, że od kwietnia br. prowadzone są prace nad wdrożeniem nowej wersji systemu BIP.
Nowa odsłona Biuletynu będzie posiadać:
• nowoczesny i bardziej przejrzysty interfejs,
• usprawnione zarządzanie treścią, poprawioną wydajność i bezpieczeństwo,
• pełną responsywność,
• moduł OCR umożliwiający wyszukiwanie także po treści dokumentów,
• funkcje automatycznej archiwizacji i zmiany kategorii ogłoszeń,
• repozytorium plikowe i możliwość duplikowania artykułów,
• integrację z systemem IntraDok.
Najważniejszą zmianą z punktu widzenia mieszkańców będzie nowa wyszukiwarka oparta na OCR, która pozwoli na szybkie odnajdywanie treści po słowach kluczowych, bez konieczności przeszukiwania wielu kategorii.
Proponowany przez Panią Radną mocno rozbudowany podział tematyczny menu został przeanalizowany, jednak w wielu przypadkach zbyt szczegółowe rozdzielanie ogłoszeń może utrudniać ich odnalezienie. Skupiamy się więc przede wszystkim na poprawie mechanizmów wyszukiwania. Jednocześnie nie wykluczamy, że układ kategorii zostanie przeredagowany, jeśli w praktyce pojawi się taka potrzeba.
Pragnę podkreślić, że Pani wniosek wpisuje się w działania, które są już od kilku miesięcy realizowane przez urząd. Wdrożenie nowej wersji BIP nastąpi jeszcze w tym roku.
Burmistrz Miasta Paweł Kulig
dot. uszkodzonego włazu technicznego (telekomunikacyjnego) przy ul. Adama Mickiewicza 8
dot. potrzeby doświetlenia przejść dla pieszych na terenie miasta
dot. luźnej pokrywy studzienki kanalizacyjnej na ul. J. Słowackiego 2
dot. nielegalnego wysypiska odpadów pod Walczą Górą
dot. pilnej naprawy ulicy Staromiejskiej w Złotoryi
dot. pomocy bezdomnym zwierzętom
dot. umieszczenia lamp oświetleniowych 3 szt. - rozbudowa istniejącej sieci
dot. ujęcie w budżecie na 2026 r. wykonania dróg ul. Wiejskiej, Miodowej i Jeżynowej w Złotoryi
dot. utrzymywania regularnych kontaktów z firmą, która obsługuje autobusy miejskie w Złotoryi
dot. poprawy bezpieczeństwa na przejściu dla pieszych przy ul. Legnickiej w Złotoryi
dot. przesyłania radnym materiałów przygotowywanych na komisje przez naczelników
dot. wprowadzenia do budżetu na 2026 r. zadania dot. doświetlenia przejść dla pieszych
dot. wymiany desek na dwóch ławkach przy ul. Stromej w Złotoryi
dot. uporządkowania terenu schodów znajdujących się przy ul. Kolejowej w Złotoryi
dot. przeglądu dróg rowerowych przed zimą